Sunt foarte fericita ca s-a lansat Asociatia Makeup artistilor din Romania Together for beauty, pentru ca asa ma simt si mai aproape de makeup artistii care mai au nevoie de un sfat sau de raspuns la o intrebare. Sper ca acum sa ma rugati si mai mult sa scriu despre un anumit subiect sau sa dezbat o situatie si impreuna sa ii gasim rezolvare. La rugamintea unui coleg MUA, la inceput de drum, am asezat pe foaia virtuala 7 sfaturi pe care sa le urmam cand apare un client nou.

Sfaturile sunt potrivite si pentru clientii vostri vechi si cei fideli si ramane cu siguranta la latitudinea voastra sa alegeti ceea ce e mai ok pentru stilul vostru de lucru si de viata.

1. Atunci cand un client nou ne conteacteaza, recomandat este sa il scriem intr-o mini baza de date ( a voastra proprie), realizata intr-un caiet/agenda/dosar/ document pe calculator/excel etc, unde sa notati pe parcurs ce aflati informatii despre el lucruri care sa va ajute in viitor in comunicarea cu acesta. Baza de date ar trebui sa contina: nr de telefon, nume folosit pe facebook/instagram, tip de eveniment, tip de machiaj dorit, stilul de comunicare al clientei (rezervat, serios, prietenos etc), alte observatii.

2. Chiar daca programarea nu s-a concretizat, urmand sa dati niste raspunsuri (ori clienta ori voi) cereti un numar de telefon sau o adresa de mail unde puteti contacta clientul ulterior pentru raspuns. Nu va limitati la chatul de pe facebook unde puteti pierde mesajul sau puteti uita sa raspundeti. E uman si normal sa ni se mai intample sa uitam ceva, nu? :)

3. Daca clienta este mireasa sau are un eveniment mai important, CHIAR daca NU vrea proba, va sfatuiesc sa chemati clienta la o discutie de 30 de minute, in care sa discutati despre asteptarile ei, despre dorintele ei, sa puteti observa textura tenului, culoarea exacta, eventuale probleme cu tenul (ii puteti face o recomandare sa mearga la cosmeticiana) etc.

4. Intotdeauna cereti avans. Este o siguranta de ambele parti. Atat a voastra cat si a clientei. Este absolut normal si nimeni nu ar trebui sa fie deranjat. Avansul poate sa fie de 30% sau de 50%, in functie de cum va doriti voi/clienta.

5. Daca este o perioada mai lunga de timp intre momentul programarii si momentul evenimentului, va recomand sa mai dati minim 2 mesaje prin care sa reluati comunicarea cu clienta si sa o asigurati ca e totul ok, sa verificati daca e ok si tenul clientei si daca nu cumva ceva s-a schimbat in program. 

6. Intodeauna cu o zi inainte de eveniment dati un mesaj de confirmare, cu toate datele, ora, adresa etc. Va aduce si voua liniste si clientei.

7. Dupa eveniment  pastrati legatura si mentineti o linie de comunicare decenta, deloc sufocanta, cereti un feedback si asigurati-va ca totul a decurs conform asteptarilor.

Nu uitati, in orice relatie comunicarea este cheia.

Pe curand,

A voastra,

Andra