Acum o saptamana pe vremea aceasta se incheia a doua zi de Beautyeurasia. Un targ expozitional international, unde se intalnesc peste 300 de firme si mii de oameni din industrie. Si cand zic mii, chiar sunt mii. Oameni care chiar daca vorbesc limbi separate, au ceva in comun limba frumusetii.

50% dintre vizitatorii de la Beautyeurasia au fost oameni vorbitori de limba turca, fara alte notiuni de limba engleza, cu care era imposibil sa vorbesti. Aparent imposibil. Pentru ca am realizat ca atunci cand te leaga aceleasi pasiuni si obiective, bariera comunicationala nu exista. Eu vorbeam in engleza, ei in turca. Si nu stiu cum, dar ne intelegeam. Nu ma puneti sa va explic fenomenul, ca nu reusesc sa il inteleg nici eu. DAR NE INTELEGEAM, efectiv lucrurile veneau de la sine si ajungeau in punctul dorit. Asa am reusit sa povestesc oamenilor despre genele Andra Cosmetics si despre pasiunea pentru perfectiune, despre atentia la detalii si la faptul ca genele nu sunt made in China, ca multe de pe piata, ci in Indonezia, o tara recunoscuta pentru calitatea produselor si atentia lucrurilor hand made.

Ce mi-a placut la turci a fost ca desi vor sa plateasca mai putin pe servicii, sunt deschisi mereu sa incerce produse noi. Ei vor in permanenta sa aiba femei frumoase si apeleaza la orice metoda pentru a le infrumuseta. Indiferent ca femeia poarta sau nu voal pe cap, este sau nu imbracata in hijab, niqab sau burka, aceasta trebuie sa fie frumoasa, aranjata si mereu in trend pentru barbatul ei care o va vedea final.

In Turcia si alte tari din proximitate, care au venit la acest show cu peste 15 ani de traditie, frumusetea chiar vorbeste aceeasi limba, este o tara ospitaliera, care se bucura sa importe la fel de mult cum se bucura si sa exporte si care ne-a primit cu bratele deschise.

Fata de Romania, acolo oamenii ies din casa, vin la evenimente, isi petrec 2-3 zile in expozitie (adica eu am vazut oameni venind si in fiecare zi de expo), isi petrec timp la fiecare stand si asculta brandul. Ofera timp brandului sa se prezinte. Acolo nimeni nu e la vanatoare de flyere si cadouri, ci mai mult la vanatoare de noi oportunitati si evident discount. Mult discount J Cam cum era acum 4-5 ani la evenimente din Romania, cand tehnicienii inca ofereau timp brandurilor.

Beautyeurasia a fost si o trezire pentru mine, am inteles ca uneori strainii sunt mai dispusi sa fie parte dintr-o comunitate, decat sa lupte ca simpli indivizi. Individualitatea insa e la putere in Romania. Poate candva, impreuna, vom schimba acest lucru...

Daca la anul aveti chef de un citybreak in Istanbul, legati-va de zilele de targ si bucurati-va de industria infrumusetarii altfel decat ati vazut-o in Romania.