Azi doream sa va povestesc despre altceva, doar ca am primit un mesaj saptamana trecuta in care eram rugata sa mai vorbesc despre clienti. Semn ca problema nu e nici pe departe rezolvata si ca indiferent cat ma chinui eu sa scriu si sa povestesc aici, informatia nu schimba mentalitati asa usor. Sincer nici nu mai stiu cate articole am scris despre acest subiect si v-am mai sus eu ca am atata material, incat as putea scrie o carte. Iata cum suna mesajul: Buna Andra! imi cer scuze ca te deranjez,insa am o dilema. Urmaresc cu mare interes toate articolele scrise de tine. Te rog scrie si despre cum am putea trata urmatorul subiect sensibil cel putin pentru mine. Sa zicem ca intr-o zi vine o clienta la machiaj si incepe sa te supuna unui tir de intrebari : da ce culoare imi pui?.....a aaaa,pai eu nu port culoarea asta.aaaa eu vreau culori naturale,dar nu stie care sunt alea,intr-un final,ajungi la un numitor comun la culoarea pleoapelor sau a rujului si dupa ce o termini de machiat auzi: aaaa,parca ceva nu imi place!!!! imi pare ca e prea nu stiu cum.....sau eu nu ma fac asa,eu etc etc......cum se rezolva o situatie de genul asta?"

Draga mea cititoare, probabil ca neintelegeri asupra culorilor vor exista intotdeauna. Singurul lucru pe care il putem face este sa ne educam treptat clientele, sa le explicam cu rabdare diferenta dintre culorile naturale si cele stridente, sa ii explicam ca un machiaj “natural ca lui Kim K.” nu e de fapt natural, pentru ca ea poarta numai smokey si ca daca noi realizam smokey, clienta s-ar putea sa se sperie. Chiar daca vom pierde timp, singura metoda sa ajungem la final, cu ambele parti fericite, este sa comunicam din timp cu clienta, mult timp inainte ca ea sa se aseze pe scaunul nostru.

O comunicare in detaliu, despre culorile preferate, despre exemple de culori si tot felul de poze ne pot ajuta sa proiectam clientei o imagine despre cum va fi machiajul ei. Slava Oamenilor destepti, tehnologia ne ajuta in ziua de azi (sau ne distruge) si putem sa discutam in online, pe diverse canale de comunicare, sa trimitem poze cu exemple de culori, ca sa fim sigure ca rozul de pe ploapa e de fapt roz pal prafuit si nu roz fucsia. Sau ca smokey-ul se poate face si in nuante de maro si mai difuzat si atunci nu mai pare asa negru la ochi.

Indiferent cat ne-am dori sa facem clienta sa inteleaga, unele lucruri nu vom reusi, pentru ca este un domeniu pe care ea nu-l cunoaste si atunci trebuie sa avem rabdare sa explicam. Fiecare om are nevoie de informatie despre ce urmeaza sa i se intample, atata timp cat nu devine agasanta, nu ne streseaza si nu ne afecteaza deja munca.

Asadar, va recomand sa va transformati in mici traineri care pregatesc clienta de fiecare inainte sa se aseze pe scaun. Sincer, acesta este unul dintre motivele pentru care eu recomand schitele de machiaj. Acolo pot fi aratate culori si texturi, exemple de machiaje si se pot lua notite. Pe caietul precum #Facechart, mai ales cel care imita tetxura piele, asa cum este cel din portofoliu Andra Cosmetics, va puteti gasi raspunsul si calea de comunicare mai usoara cu clienta voastra.

Succes!

A voastra,

Andra